Lidmaatschap Jeugd

De jeugd heeft de toekomst bij SV Odijk. We willen de tennissport voor de jeugd dan ook graag promoten. Dat doen we door een veelzijdig aanbod aan te bieden van trainingen, competitie en activiteiten. Wij zullen er dan ook alles aan doen om de jeugd kundig en met veel plezier te laten groeien in de tennissport. Kom jij ook bij ons tennissen?

Schrijf je in via deze link.

Zie ook de speciale jeugdpagina op deze site voor alle nieuwtjes en een verslag van de activiteiten van de afgelopen periode. Jeugd

Trainingen
De trainingen binnen onze club worden verzorgd door één hoofdtrainer (Rick Sebok) via de tennisschool van BTA. https://www.balance-tennis.com/sv-odijk/

Je wordt eerst lid van de vereniging en dan kun je je opgeven voor de lessen via BTA. Als jij je als nieuw jeugdlid aanmeldt, wordt door Rick bekeken in welke groep je wordt ingedeeld. Hierbij wordt onder andere gekeken naar je leeftijd en eventueel eerder opgedane tenniservaring. Natuurlijk begrijpen wij best dat je niet op ieder tijdstip ingedeeld kunt worden. Daarom wordt er bijvoorbeeld rekening gehouden met schooltijden of andere sporten. Twee keer per jaar begint er een nieuwe serie lessen. De winterlessen beginnen in oktober en de zomerlessen in maart. Wees er dus op tijd bij (een maand van tevoren) om je in te schrijven!

Competitie / Andere toernooien

Verder worden er vanuit de KNLTB diverse competities georganiseerd waar je aan deel kunt nemen, o.a. de Tenniskids rood, oranje, groen (leeftijdsindeling - zie de jeugdpagina voor meer informatie). Als lid van onze club ben je ook lid van de landelijke tennisbond (de KNLTB) en daardoor heb je dus ook de mogelijkheid om je in te schrijven bij open toernooien van andere tennisverenigingen. Ook voor de beginnende tennissers is het al mogelijk om aan een toernooi deel te nemen.

Activiteiten
SV Odijk is een actieve club. Door het jaar heen organiseert de jeugdcommissie verschillende activiteiten om het plezier in tennis nog groter te laten worden. Het is bijna op ieder niveau en op elke leeftijd mogelijk om aan activiteiten deel te nemen.

Zo is er bijvoorbeeld een ouder-kind toernooi waarbij je samen met één van je ouders, buurman, opa, tante of andere kennis kunt deelnemen. Ook wordt er regelmatig een “husselmiddag“ georganiseerd waar alle jeugdleden welkom zijn om korte wedstrijdjes tegen elkaar te spelen. Het wedstrijdelement voegen we toe door elk jaar de Clubkampioenschappen te organiseren. In de zomer organiseren we een kamp op de club waar je in tenten kunt overnachten en mee kunt doen aan allerlei spellen en activiteiten die de jeugd-jeugdcommissie organiseert. En zoals je al hebt kunnen lezen, moedigen we alle kinderen aan om mee te doen aan de competitie die past bij je leeftijd. Voor kinderen die meedoen aan de competitie is er elk jaar een instuif en in het voorjaar is er een Paastoernooi. We staan open voor veel meer evenementen als iemand met nieuwe leuke initiatieven komt!

Contact
Als er verder nog vragen zijn kun je natuurlijk altijd terecht bij de trainer of de leden van de jeugdcommissie via jeugdcie@svodijktennis.nl.